Online İşlemler

Evde Sağlık Hizmetleri

EVDE SAĞLIK NEDİR?

Evde Bakım Hizmetleri; hekimlerin önerileri doğrultusunda hasta kişilere, aileleri ile yaşadıkları ortamda, sağlık ekibi tarafından rehabilitasyon, fizyoterapi, psikolojik tedavi de dahil tıbbi gereksinimlerini karşılayacak şekilde sağlık bakımı ile sağlık hizmetlerinin sunulmasıdır. Evde sağlık hizmeti, kişinin yaşadığı ortamda, ailesinden ve sosyal çevresinden ayrılmadan ihtiyaç duyduğu sağlık  hizmetlerine ulaşması temeline dayanır.

  Evde Sağlık Hizmetleri;

a) Hastaya konulmuş olan tanı ve planlanan tedavi çerçevesinde, bulunduğu ev ortamında muayene, tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin verilmesini,

b) İlacın reçete edilmesindeki özel düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla, uzun süreli kullanımı sağlık raporu ile belgelendirilen ilaçların reçete edilmesini,

c) Tıbbi cihaz ve malzeme kullanımına ilişkin raporların çıkarılmasına yardımcı olunmasını,

ç) Hastanın ve ailesinin, evde bakım sürecinde üstlenebilecekleri görevler ile hastalık ve bakım süreçleri hakkında bilgilendirilmesini,

d) Hastaya, evde kullanması gereken tıbbi cihaz ve ekipmanlar konusunda, eğitim ve danışmanlık gibi hizmetlerin verilmesini,

e) Gerekli görülen hallerde hastanın ilgili sağlık kuruluşuna ve/veya sağlık kuruluşundan evine naklini, kapsar.

İhtiyacı olan hastalara muayene, tetkik, tahlil,tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyonlarının  yapılması kapsamında;

•      Birinci basamak hasta muayenesi

•      Tahlil ve tetkik

•      İM/İV tedaviler

•      Nazogastrik ve Mesane sonda değişimi

•      Damar yolu değişimi

•      Yanık ve Yara pansumanları

•      Bez, mama, havalı yatak gibi raporların çıkartılmasında  ve ihtiyaç olunan tıbbi cihazın temin edilmesine yardımcı olmak,

•      Sağlık raporu ile kullanılan ilaçlar/ bez/mama reçete edilmesini sağlamak

•      Nakil işlemlerinde yardımcı olmak

Evde sağlık hizmetleri; birim sorumlu tabibi/diş tabibi ya da AHB tarafından, gerektiği hallerde müdavi tabip ya da ilgili uzman tabipler ile istişare edilerek hazırlanan ve koordinasyon merkezi sorumlusu tarafından uygun görülerek onaylanan çalışma ve iş planına göre yürütülür.

Vakanın durumuna göre günlük, haftalık veya aylık dilimler halinde önceden hazırlanan, ziyaret günü hasta ve/veya aile bireylerine önceden bildirilir. Ziyaret saati ve tarihi; kalınan süre; yapılan tıbbi girişim ve işlemler; kullanılan ilaç, araç-gereç, tıbbi cihaz ve sarf malzemeleri kayıt altına alınır. Hizmet verilen kişinin durumu ve ziyaretin seyri raporlanır.

Koordinasyon merkezi tarafından yapılan görüşmelerin kayıt altına alınması ve veri güvenliğinin sağlanması zorunludur.

Evde sağlık hizmeti mesai saatleri içerisinde ve randevu sistemiyle sunulur.

 

EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNDEN KİMLER FAYDALANABİLİR?

Evde sağlık hizmet kapsamına;

•   80 yaş ve üzeri hizmet talep eden tüm yaşlılar,
•   
 Sağlık kurulu raporu ile belgelenmiş kronik hastalığı bulunan ve günlük yaşam aktiviteleri skoru yönünden tam bağımlı veya ileri derecede bağımlı olarak nitelendirilen 65 yaş ve üzeri hastalar,

•    Hastalığı sebebiyle cihaza ve/veya eve bağımlı hastalar,

•    Palyatif bakım hizmeti almış ve tıbbi bakımının evde yapılması uygun görülen hastalar,

•    Hastaneden taburcu olurken hekimi tarafından evde sağlık hizmeti sunulması uygun görülen ve tedavi planı yapılan sürekli tıbbi bakım hizmeti alması uygun görülen hastalar,

•    Sağlık tesisinden taburculuk sonrası otuz güne kadar (gerektiğinde hekim tarafından otuz güne kadar sürelerle uzatılabilen) tıbbi bakıma ihtiyacı olan ve hastaneden taburcu olurken hekimi tarafından süreli tıbbi bakım hizmeti alması gereken bireyler,

alınabilir.

*** Diyabet, kalp yetmezliği, inme, kronik obstruktif akciğer hastalığı (KOAH), alzheimer/demans, nörodejeneratif hastalıklar, terminal dönem kanser, multimorbiditeye sahip kronik hastalar, kalça/diz/omuz fraktürü sonrası tedavi ve takip yapılan hastalar ve amputasyon sebebiyle tıbbi bakım alması gereken hastalar öncelikli olarak evde sağlık hizmeti kapsamında değerlendirmeye alınır.



Evde Sağlık Hizmetlerine Nasıl Başvurulur?

444 38 33 ÇAĞRI MERKEZİ

112 Acil sisteminde olduğu gibi 24 saat süreyle hastaların başvurularını yapabileceği ulusal bir çağrı merkezidir.
* Çağrı Merkezi, vaka değerlendirmelerini alır. İlgili koordinasyon merkezine atamalarını yapar.
* Koordinasyon merkezi sisteme düşen hastaya kısa bir süre içerisinde dönerek hasta bilgilerini alıp ilgili birimlere hizmet olarak atar.
* İlgili birimlerde 24 saat içinde hastayı ziyaret ederek evde sağlık kapsamında olanları hizmete alır.